5 sätt att få vara uppe längre

1. Säg såhär: "Jag går i skolan, tränar och gör läxor. Hur ska jag hinna skaffa mig lärdomar från ´livets universitet´ om jag måste gå och lägga mig direkt?"

(livets universitet betyder ungefär att är man vaken så lär man sig mer)

2. Starta en viktig blogg som du måste lägga tid på varje kväll. Om klimathotet, till exempel.

3. Ljug om att du fått en msn-kompis i Australien. Tidsskillnaden på 10 timmar gör att du måste vänta till klockan 21 (9 på kvällen) innan han/hon vaknar.

4. Bara de sena tv-nyheterna har "fördjupning". Dem måste du se för att få en större förståelse förr saker i samhället.

(Fördjupning betyder ungefär att man går in mer i detalj på sakerna)

5. Fråga varför du inte får vara uppe en timma längre: "Är det av omsorg om mig eller för att du vill titta på konstiga tv-dokumentärer i fred?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0